Velkommen til Hvidovre-Avedøre Rideklub - i daglig tale HVR

HVR er en rideklub i Hvidovre, beliggende i den idylliske Avedøre Landsby. Klubben driver en rideskole og har en stald, en del folde, et ridehus og flere udendørs ridebaner. Udover rideskolen udlejer vi bokse til privatejede heste, ligesom privatryttere fra nærområdet kan melde sig ind i klubben og købe ridehuskort, som giver adgang til at benytte klubbens faciliteter.

HVR drives af frivillige kræfter. Det vil sige, at ALT arbejde, undtagen undervisningen og staldens daglige drift, udføres af frivillige og ulønnede ildsjæle. Det gælder også bestyrelsesarbejdet.

HVR er en meget aktiv klub, som tilbyder flere typer ridning: Dressur, springning, voltigering og para-ridning (handicapridning).

Vi har undervisning hele ugen, også om søndagen, hvor der er voltigeringsundervisning sidst på eftermiddagen. Derudover er søndag er hestenes hviledag, hvor der skal være ro i stalden.

Rideskolen tilbyder dressurundervisning til ryttere i alle aldre, lige fra mini-hold af 30 min. varighed, til junior- og voksenridning på begynder- , letøvet- og øvet niveau.

Hvert år afholder vi flere rideskolestævner, klubstævner og distriktsstævner, ligesom klubbens medlemmer også deltager aktivt i stævner hos andre rideklubber. Foruden de ridesportslige aktiviteter, afholder vi flere andre arrangementer, fx. ridelejre, lej-en-hest, filmaftener, teorikurser, foredrag, fællesspisning, fastelavns-, halloween- og julefest og meget andet.

Som privatrytter kan du deltage på rideskoleholdene på egen hest (men det kræver tilmelding på holdet), ligesom du kan booke privatundervisning i både spring og dressur.

I stalden er der plads til 27 heste og ponyer. Der er aflåseligt rum til opbevaring af rideskolehestenes sadler og hovedtøj, samt dækkener, ekstra grimer, rene sadelunderlag, m.v. I stalden er der også et vandspiltov m. varmt vand og i direkte forbindelse med ridehuset har vi en hyggelig opvarmet rytterstue med slik- og sodavandsautomat.

Vi har omkring 300 medlemmer og 21 rideskoleheste/ponyer.