Udvalg
Vi kan kun anbefale at du tager del i udvalgsarbejdet på HVR.
I udvalgene har alle samme medindflydelse, uanset om du er medlem af rideklubben eller ej. Af hensyn til klubbens og rideskolens drift skal visse udvalg bemandes af medlemmer af bestyrelsen. Alle udvalg skal have en formand/kontaktperson i bestyrelsen. Udvalgene har beføjelser inden for de funktionsbeskrivelser, der er fastsat af bestyrelsen.
Vil du være med i et udvalg? Så kontakt bestyrelsen på info@hvr-rideklub.dk eller udvalget via udvalgets egen mail. Der er ingen begrænsninger for hvor mange udvalg du kan være med i, så hvis du brænder for flere områder - og hvis du har tid til det - så er det bare om at springe til.
Bestyrelsen varetager i fællesskab alle driftmæssige opgaver
Dette omfatter bl.a.:
- Ansættelse og afskedigelse af undervisere og andet personale
- Arbejdsbeskrivelser
- Personalesamtaler
- Køb og salg af heste
- Drift af rideskole, holdplanlægning
- Planlægning og afvikling af intro.kurser
- Ind- og udmeldelser
- Kontakt til medlemmer og samarbejdspartnere
- Kontakt til dyrlæge, smed, sadelmager, m.v.
- Indkøb af materiel, udstyr, m.v.
- Udlejning af skabe i laden
Opgaverne fordeles mellem bestyrelsens medlemmer og suppleanter, så der i langt de fleste tilfælde er to til at deles om en opgave - dels for at sparre med hinanden, dels så der er back-up og ingen opgaver "falder mellem stolene".
Du finder HVR's bestyrelse her - her kan du se, hvem der er hvem og hvem der varetager hvilke opgaver!
Økonomiudvalget/ØKU - vedtægtsbestemt
Alle medlemmer skal være medlemmer af bestyrelsen.
Hvis Hvidovre Kommune ønsker det, kan udvalget suppleres med en repræsentant, udpeget af kommunen.
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Daglige regnskaber, bogføring, fakturering, ind- og udbetalinger
- Revision af klubbens og rideskolens regnskaber. Revisionen foretages af en autoriseret revisor
- De reviderede regnskaber foreligger senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse og kan rekvireres af klubbens medlemmer, tillige med forslag til budgetter for det kommende år
- Udarbejdelse af og aflæggelse af klubbens regnskab, samt aflæggelse af halvårligt regnskab til kommunen
- Regnskabsåret følger kalenderåret (1. januar – 31. december)
- Den ene kasserer overtager for den anden ved forfald
Kontaktperson: Lotte Christiansen
Øvrige medlemmer: Johnny, Therese
Udvalget kan kontaktes på oko@hvr-rideklub.dk
Sportsudvalget/SPU
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Planlægning og afvikling af klubbens stævneaktiviteter
- Rideskolestævner, i samarbejde med Juniorudvalget
- Klubstævner og klubchampionat
- Valg af rytter/hold til at repræsentere HVR ved f.eks. DRF's Elevcup eller Vestegnsmesterskaberne
- Kontrol med holderhvervede pokaler, vandrepræmier m.m.
Kontaktperson: Rikke Timmermann, Sofie Visler
Øvrige medlemmer: Sofie Rasmussen, Clara Sommer Jensen, JUNIOR
Udvalget kan kontaktes på: staevne@hvr-rideklub.dk
Event- og arrangementsudvalg/ARR
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Introduktionskurser for nye ryttere (evt. i samarbejde med underviserne)
- Ridelejre, lej-en-hest og tilsvarende
- Kurser/undervisning og foredrag af klub- og hesterelevant karakter
- Arrangere klubaftener med relation til ridning, rideundervisning, konkurrenceridning, m.v., i samarbejde med kioskudvalget
- Hjælp til evt. tilrettelæggelse af pokalfest m.v., i samarbejde med kioskudvalget
- Arrangementer og events af anden heste- og riderelevant karakter
Kontakt: Bestyrelsen
Medlemmer: Camilla Trolle-Hemmingsen, Katrine Berg, Mette Møland, Ida Mark Skovbjerg, Rikke Timmermann, Sofie W. Gärtner, Sofie Rasmussen, JUNIOR
Udvalget kan kontaktes på: arr@hvr-rideklub.dk
Kioskudvalget/KIOSK
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Indkøb og salg, samt aftaler med diverse leverandører
- Drift, vedligehold og opfyldning af salgsautomat i rytterstuen
- Oprettelse og drift af pop-up-café/kiosk med salg af mad og drikkevarer til stævner og arrangementer
- Medlemsarrangementer, klubaftener, grillaftener og andre festligheder, i samarbejde med JUNIOR eller ARR
- Nyanskaffelser og vedligeholdelse af kioskens materiel
- Ordensreglement for rytterstuen
Kontaktperson: Therese Rasmussen
Øvrige medlemmer: Mette Møland, Mette Olaf Nielsen
Udvalget kan kontaktes på: oko@hvr-rideklub.dk
Kommunikation/KOM
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Medlemskommunikation
- Hjemmeside
- Sociale medier
- Opslagstavler og udhængsskabe
Kontaktperson: Mette Møland
Øvrige medlemmer: Ida Skovbjerg, Rikke Timmermann, JUNIOR (instagram)
Udvalget kan kontaktes på: info@hvr-rideklub.dk
Sponsorudvalget/SPONS
Udvalges kontaktperson skal være medlem af bestyrelsen. Øvrige medlemmer kan være frivillige.
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Annoncering, sponsorater, sponsortavler
- Sponsorater og præmer, fx. til stævner og lotterier
- Søge fonde og legater til at støtte for klubbens daglige drift og deraf følgende udgifter
Kontaktperson: Mette Olaf Nielsen
Øvrige medlemmer: Sofie Gärtner
Udvalget kan kontaktes på: spons@hvr-rideklub.dk
Materiale- og facilitets udvalget/MAFA
Udvalges kontaktperson skal være medlem af bestyrelsen. Øvrige medlemmer kan være frivillige.
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Vedligeholdelse af spring- og dressurbaner, af banernes faste installationer
- Vedligeholdelse og nyanskaffelse af springmateriel og andet relevant materiel og maskiner
- Værktøj; Opbevaring, disponering/udlån og indkøb
- Værksted og værkstedkontrol
- Vedligeholdelsesopgaver ift. alm. orden og rydelighed
- Arrangement af arbejds- og maledage/weekender, m.v.
Arbejdet i MAFA-udvalget sker i tæt samarbejde med øvrige udvalg, ansatte og evt. daglig leder, hvis en sådan er ansat.
Kontaktperson: Johnny Berg
Øvrige medlemmer: Katrine Berg
Udvalget kan kontaktes på: info@hvr-rideklub.dk
Juniorudvalget/JUNIOR- vedtægtsbestemt
Udvalgets formand bliver valgt på generalforsamlingen blandt klubbens medlemmer.
Udvalget har en eller flere kontaktperson/er i bestyrelsen.
Udvalgets opgaver løses i tæt samarbejde med HVR's øvrige udvalg.
Medlemmerne i udvalget vælges blandt klubbens juniorer under 18 år.
Udvalget varetager følgende opgaver:
- Stævner og konkurrencer, i samarbejde med SPU
- Opvisninger, forældredage, rideaktiviteter og konkurrencer ifm. f.eks. stævner
- Afholdelse af specielle juniordage/-aftener
- Afholdelse af fastelavn, sommerfest, halloween, juletræsfest, hyggeaftener, m.v., i samarbejde med KIOSK og ARR
- Udflugter til stævner og opvisninger, m.m.
- Juniorassistance ved klubbens arrangementer
- Opdatering af passerliste
Formand: Emma Hansen
Kontaktpersoner fra bestyrelsen: Rikke Timmermann
Medlemmer: - afventer næste møde -
Udvalget kan kontaktes på: junior@hvr-rideklub.dk